Thursday, September 8, 2011

Aidilfitri 2011 Yg Bermakna

Sebenarnya Aidilfitri tahun ni amat bermakna
Tak dapat nak gambar kan
Betapa gembira hati sYa

Raya tahun ni telah menemukan & menyambungkan semula hubungan yang terputus
Gara-gara salah sangka,ego dan tak pasti apa lagi yang menyebabkan hal ini berlaku

Sebenarnya hubungan bapak sya dengan abang nya telah 6 tahun terputus
6 tahun tu jugak lah bapak sya & abang dia tak berhubung
masing-masing berkeras & ego
puncanya kami tak pasti
kerana hanya dengar dari sebelah pihak

Namun sebagai, sya tak mahu keadaan ini berlarutan
Sya contact cousin sya
kami merancang untuk temukan bapak masing
Maka sebab itu raya tahun ini sya katakan yang sya mahu dengan belah sya pulak
ini lah salah satu sebabnya
sebab tu sya pergi bercuti sampai ke Penang..
sebab bapak saudara sya ni dok kat Jawi

Mulanya takut jugak ayah Yeop tak nak terima kedatangan kami
Namun syukur semuanya berjalan lancar
disebabkan kami sampai rumah Ayah Yeop masa solat jumaat
Jadi kami tunggu sampai Ayah Yeop balik

Ayah yeop tetap ayah yeop yang sama
masih meriah dengan seloroh, gurau, lawaknya
hari tu rumah Ayah Yeop riuh dengan tawa kami
macam-macam cerita yang keluar

Ayah yeop sekarang makin lama makin terserlah rupa arabya
dah macam Arwah Raja Husin,bekas pemerintah Jordan
hehe.

Gelak semua orang dengor seloroh Ayah yeop




Semoga hubungan antara Bapak(Syed Mustaffa) & abang Sulong (Syed Hussin) akan pulih & baik selamanya 

No comments: