Monday, November 8, 2010

Jangan Lah Terlalu Menghina

Sya rasa geram sungguh

Dalam keempat-empat anak sya

Marsya lah yang paling gelap kulit nya

Memang sya akui

Ramai yang akan membandingkan dia dengan kakak & abang2 dia

Tapi kalau orang luar atau rakan yang jarag jumpa Marsya tegur dia gitu

Sya tak kisah

Ni yang jadi sya sentap

Bila orang yang dari kecik dah jumpa Marsya

Dan memang dah tau yang kulit Marsya tak secerah yang lain

masih nak tegur warna kulit dia

Setiap kali jumpa, tengok gambar or nampak Marsya

Mesti nak cakap kenapa Marsya gelap

Sentap lah jugak..kalau asik itu je yang diperkatakan

Oleh orang yang memang dah tau & dah tengok marsya dari kecik

Macam lah tak pernah tengok marsya sebelum ni

Sya syukur Marsya masih cukup sifat walaupun kulit dia tak cerah

Sya syukur Marsya darah daging sya

Marysa zuriat sya dan suami

Setiap anak tak kan sama

Pasti ada kelebihan dan kekurangan setiap seorang

Jangan lah terlalu membanding-banding kan 

kerana belum tentu kita yang ni bagus dan sempurna



3 comments:

POSH76 said...

kulit hitam manis lagi cantek apa...mulut org mmg gitu kepoci manjang

eyndayusoff said...

Dah jumpa depan mata...takde apa yg tak kena dgn marsya...abaikan apa org kata...janji marsya sihat & jadi anak yg berguna...

uMMisYa said...

Posh: mmg sedih tau..org yg mengata tu bukan org lain,sedara sendri..

eynda: terima kasih eynda..