Thursday, November 17, 2011

Kerana RM100..ermmmm

Korang dah ambil ke bantuan RM100
Setiap seorang anak yang bersekolah akan dapat bantuan
Tapi pejalar Form 5/2011 tak dapat ye
Sebab tahun depan dema bukan budak sekolah lagi

Sekolah anak sYa kelmarin bagi memo
Rupanya ada jadual pulak hari-hari untuk ambil RM100 ni
Anak tahun 5 ambil hari Khamis, 17/11/2011
Anak tahun 2 ambil hari Selasa, 23/11/2011

Alahai...jenuh lah kami yang kerja ni
Dua hari datang lambat

Tadi sYa dah pergi sekolah anak sya
Sampai sana 7.30am
Mula-mula sampai ada cikgu kat situ suruh datang pukul 10am
Sebab katanya, pkl 10 baru dema nak ambil duit kat bank
Laaa...macamane lak gitu
Alasan dorang tak simpan duit bayak kat sekolah

Sya cakaplah, sya ni kerja, jauh lak tu
Macamane nak datang lagi
Nasib ada Cikgu Besar kat pejabat tu
Dia kata mereka akan bagi dulu duit tahun 6 yang tak ambil semalam
Dapat lah sya ambil duit RM100, walaupun kena tunggu 30minit untuk kerani masuk

Jadi minggu depan sekali lagi kena pergi sekolah untuk ambil RM 100

Kerana RM100...ermmmmm

4 comments:

somuffins said...

Assalam Sya
Lama tak kesini, awak apa kabar? Diharap kaki dah beransur sembuh.

Susah juga nak collect RM100 tu ya? Melecehkan lebih2 lagi untuk orang yg bekerja.. *sigh*

Oh ya, happy belated birthday. Mudanya dia!

uMMisYa said...

Wsalam Kak Som.
Kesihatan saya masih mcm ni, kaki masih sakit. Tengah ikhtiar cari ubat untuk Rheumatoid Arthritis ni kak,

Memang leceh kak nak collect duit tu. Jumaat esok nak kena pergi amik RM anak yg sekolah menengah pula.

Tq kak wish birthday..muda ke...hehe..36 kak..sakit kaki dah mcm org tua

Rozita said...

Leceh jugak kalau terpaksa pegi banyak kali ke sekolah. Tapi..yelah, nak dpat duit free. Salam kenal dari saya

uMMisYa said...

rozita: salam perkenalan :)