Thursday, February 4, 2010

Our Dinner

Entah angin apa melanda diri ni..malam semalam sya masak untuk dinner..hehehehe
Terus terang ye sya memang jarang memasak kat rumah...biasanya HB yang masak
Mesti ada yg kata teruk sya ni kan
Bukan apa, kami bagi tugasan macam ni...
HB memasak, sya ajar & tengok anak-anak study
Sebabnya anak-anak tak gemar belajar dengan HB
HB pun liat sikit nak mengajar anak-anak, kurang sikit kesabaran HB..

Tapi malam tadi sya ter-rajin lak...Ni makanan dinner kami malam tadi

 
Udang masak lemak nyonya..resepi rasanya sya dapat dari majalah SAJI tahun bila entah,lupa lah pulak.

Sayur bayam goreng..haaa yang ni HB masak..hehehe..sebab sya kureng skit bila masak sayur..ada je yg tak betul nanti bila sya masak..ada je komen HB, jadi sayur memang sya tak kan masak. HB masak ikut suka dia

  

Makan dengan Nasi Beringin..resepi sya dapat dari Blog curlybabesatisfaction, nak resepi amik kat sini yer http://curlybabesatisfaction.blogspot.com/. Tu ada juga ayam goreng,paru goreng. Ni hidangan untuk HB makan,tinggal letak kuah udang je.

Ayam goreng tu sebenarnya untuk Izzati,anak sulung sya, sebab dia alah makan udang. Jadi gorengkan dia ayam.

Ada lagi tau yang sya buat...ni haa

 
Rojak buah.. Hari tu balik dari Melaka ada beli Jambu ,mahal sungguh..RM8 satu peket,adalah dalam 10 biji. Jadi malam tadi sya buat rojak buah, letak jambu,nenas & timun je...





2 comments:

ijad said...

sedap tu...

uMMisYa said...

Thaks Ijad..dah lama tak masak..sesekali memasak ha kau lepas geram..hehe