Monday, June 29, 2009

Hanya ALLAh Yang Tahu

Hanya ALLAH yang tahu mengapa semua ini terjadi pada kami.
Namun tidak sesekali pun kami rasa marah pada NYA..kerana memang hanya ALLAH yang maha mengetahui

Kami ditipu oleh A yang sya kenal dari sekolah menengah.
Kerana A kami menanggung beban hutang
Tapi tidak sesekali pun kami menyalah kan ALLAH atas semua ini
Kerana Hanya DIA yang lebih tahu

Kami berusaha menjejaki A itu.
Sya masih bernasib baik ada sahabat yang senggup bersusah payah.
Sahabat sya itu sanggup mengambil risiko dibenci oleh A demi untuk membantu sya
Maka seperti yang dirancangkan, sya ke JB bersama HB & 2 orang anak sya yg kecil
Kami ke tempat yang sahabat sya rancang untuk jumpa A
Kami sampai seperti yang dijanjikan
A sedang rancak menerangkan pada sahabat sya itu
HB sya pergi kemeja mereka
Sya ketoilet dahulu, kemudian sya join mereka
Muka A berubah, Suara A berubah
Serta merta A membuat panggilan telifon
Sya & Hb dah jangka A akan panggil kawan dia
Benar..tak lama adik A datang.Ambil beg laptop dari A,kononnya nak guna sebentar
Tak lama A pula keluar untuk jumpa adik dia kononnya untuk ambil beg tersebut
Hb sya dah keluar, tapi tak sempat tangkap A, kerana A dengan pantas lari keluar ikut pintu belakang,dan terus membonceng motor adik dia.
A lari..A cabut dari kami.

Kami kerumah A, namun wife A boleh kata itu bukan rumah A.
Padahal kami cam muka wife dia.
A dah ajar anak bini dia MENIPU
Kesian sya pada anak dan bini dia kerana dapat bapa dan suami PENIPU.
Kesian anak bini A kerana diberi makan hasil dari duit menipu orang

Sms sya pada A dibalas dengan kata-kata kesat,
A marah kami
Bukan ke sepatutnya kami yang marah
A salahkan kami kerana tak mahu faham masalah dia
Bukan kami ker yang patut salahkan A kerana dia kami ditimpa masalah
Masalah kami siapa pun nak faham.

A sms Hb sya pula, kata jika dia ada duit untuk pulangkan RM kami, dia nak bersemuka dengan HB sya
A nak bertumbuk dengan HB sya
A kata kaki dan tangan dia dah kuat..A kata dia bukan A yang dulu, yang lemah
Pelikkan dengan A, dia yang menipu duit kami, tapi yang diugutnya
Bukan sepatutnya kami yang marah ke.

Baiklah..kami tunggu masa dan ketikanya
Jika Allah mengizinkan berjumpalah kami dengan A
Jika memang Allah dah kata rezeki kami & anak-anak..dapatlah semula duit kami sebanyak RM6600 itu..

Ya Allah, sesungguhnya hanya kau yang maha mengetahui atas segala yang terjadi
Aku redha Ya ALLAh..
Aku terima Ya ALLAh
Kerana aku hanya makhluk mu yang kerdil
Aku tahu banyak dosa yang telah kulakukan
Jika ini balasan yang harus aku terima kerana dosa-dosa ku..aku terima Ya ALLAh
Hanya pintaku..Kau berilah balasan pada A yang menganiaya kami
Kau turunkanlah balasan pada A yang menyebabkan keluarga kami susah
Kau turunkanlah balasan pada A yang menyebabkan anak-anak kami yg menderita juga kerana perbuatan dia.
Ya ALLAH, kau murahkan lah rezeki ku
Ya ALLAH kau gantikan lah segala musibah ini dengan kenikmatan dan kebahagian kepada kami
Ya ALLAH kau berikanlah kekuatan iman kepada kami untuk menempuh dugaan ini

Ya ALLAH..SESUNGGUH KAU MAHA BERKUASA, KAU MAHA MENGETAHUI ATAS SEGALA YANG TERJADI..AKU REDHA YA ALLAH..TIDAK SEDIKIT PUN AKU MENGELUH, TIDAK SEDIKIT PUN AKU MENYALAHKAN KAU DAN TAKDIR..KERANA KAU YANG MAHA ESA..KAU YANG MAHA MENGETAHUI...

AMIN..

5 comments:

The Biggest Loser Team said...

amin... sya sabar eh.. allah maha mengetahui..

BigGirl said...

sabar ye ksya..insyaAllah A dpt balasan sbb menganiayai org

ME said...

.. byk2 bersabar & berdoa .. insyaAllah sya akan dapat balik hak Sya.

uMMisYa said...

Kaseh..terima kasih..insyaallah sya akan sentiasa bersabar

Salmie..terima kasih yer..akak memang sentisa berdoa moga Allah beri balasan pada A

ME...terima kasih..insyaallah sya dan HB akan bersabar & berdoa..Amin

POSH76 said...

mcm2 yek....inilah donia...duit nye r hal...bukan selamat pun amik duit org...