Thursday, November 12, 2009

Disuatu Petang

Dialog

Nenda: Dyna ni cantik( sambil mengusap rambut cucu yg baring diriba sambil hisap susu)

Cucu: Yer Dyna cantik (sambil mengangguk)

Nenda: Dyna ni pandai

Cucu: Yer dyna pandai

Nenda: Tapi sayang, Dyna ni hitam

Cucu: Nenda ni putih ke

Nenda: Nenda putih

Cucu: Tak, Nenda hitam

Nenda: Nenda putih lah sikit dari Dyna

Cucu: Alaa..kita sama-sama hitam (dengan tak puas hatinya..jawab sambil tanggalkan botol susu)

Hehehe..terkedu nenda dengan jawapan cucunya...

Ini dialog antara anak sya yang umur 3 tahun dengan ummi sya.

Gelak sya dengar ummi cerita.

Bak kata ummi sya..terkena soalan cepu emas..

Ummi sya memang gelap sikit kulitnya..dan anak sya, si Marsya ni, dalam adik beradik dia yang paling gelap..sebabnya masa mengandung dia sya suka sangat minum Neslo..hahah..skali keluar, amik ko,warna neslo dia..

Marsya ni memang keletah,cakap tak pelat langsung,compare Qimie yg pelat hingga sekarang.

Sya & AMM je yang panggil dia marsya, lain2 panggil dia irdyna or dyna..semua kerana qimie lah..dia sorang yang mula panggil dyna ..mungkin sebab dia pelat & payah sikit nak sebut,tu yg dia panggil dyna. jadi semua yg lain ikut panggil marsya , Dyna

5 comments:

BigGirl said...

cantek name irdyana =)

eynda said...

Clever la marsya...Hannah cakap ntah apa-apa je :-D

Anonymous said...

salam sya...hehehhe anak anie pun golap...sebab anie ske minum kopi O...sangat2 suka...emmmm sampai la ni panggil mak itam klu nak ejek dia..kadang2 sian gak..klu dekat2 ngan aiman...ya ampun..cam langit ngan bumi...tapi klu ikut sejarah..anie kecik2 pun memang itam..n makin besar cerah plak...harap2 dia pun cerah la..gak nanti huhuhuhu sian anak aku....

uMMisYa said...

salmie: nanti ada anak letak lah nama tu..hehe

eynda: marsya ni memang keletah sikit. tapi bila jumpa orang dia diam tau..tak macam hannah kan,dgn org dia ramah..marsya ni pemalu dpn org..lama2 baru dia ok.

anie: sya pun minta2 si marsya ni cerah lah skit bila dah besar. bukan apa..masa lahir dia cerah,bibir pun tak hitam..cuma sya perasan dalam hari ke-5, dia tiba2 menangis,then muka dia mula merah then satu badan merah macam udang kena bakar,sampai sya belek2 anak ni..ingat panas ke apa..buka bedung..lepas tu kulit dia mula nampak mulai gelap..hehe..bila2 kenang2 pelik pun ada..

somuffins said...

Salam Sya.. sekarang ni Nescafe dah ada perisa Neslo ek? Sepeket RM11+.

Kalau dah anak kita sendiri, tak kira hitam atau putih, rasanya sayang kita sama aje kan? Cumanya yg si hitam tu akan rasa semacam bila dia mula jadi 'vain'. Tul tak?