Monday, November 30, 2009

Berita Duka

Harini kami diduga Allah lagi
Rumah kami sekali lagi dimasuki orang

Kisahnya begini
Pagi ni sya tersedar lambat..
sedar dari tidur pukul 7am
Pelik juga
Sebabnya malam tadi sya lupa makan ubat tidor yg Dr bagi
Sya tanya HB, kenapa tak kunci alarm Hp
HB kata dia dah kunci alarm, kenapa sya tak dengar
Sya jawab memang tak dengar bunyi alarm
Hb pun mencari Hp yang diletak kat hujung kepala sya
Malam tadi sya, Hb dan 2 anak tidor kat bawah di ruang tamu
Sebabnya Hb tengok bola
HB cari HP dia takde
Hb minta sya call HP dia
sya cari handbag..takde
Sya terpandang cermin kat dapur..
Sah umah kami dimasuki orang
sebabnya..2 keping tingkap dapur dah takde
pintu grill dah terbuka
pintu belakang rengang

Habis barang2 kami
H/beg sya,I/C,Lesen, HP 2, Laptop, c/card
Hb sya hilang poch bag berisi walet, lesen i/c,c/card
dan juga camera digital kami

jadi sekarang tak dapatlah sya masukkan pic dalam blog sya

Ini dah kali ke-3 rumah kami kena masuk orang
setiap kali dimasuki..mesti barang2 yg sama juga yg hilang..seperti camera,lappy, RM, barang kemas

Sya nak buat pagar keliling rumah lah..
Minta tolong sesiapa yang tahu atau boleh rekomen orang alim yang boleh pulihkan dan pagar kawasan rumah dari dimasuki pencuri

Harap kawan-kawan dapat doakan kami yer

6 comments:

Ibuhani said...

smoga bersabar dgn dugaan Allah SWT.

eynda said...

Sabar banyak2 yer....takut la dah banyak kali masuk....alhamdulillah dia tak ganggu tuan rumah....kena buat sesuatu sya...

Izan said...

ish... camana leh jadi camni... cepat2 letakkan pagar. nasib baik tak jadi perkara yang tak elok...

somuffins said...

Innalillah ...
Semoga Allah beri rezeki yg tidak tersekat2 pada Sya n famili.

uMMisYa said...

Ibuhani: Kak, sya memang kena sabar kak..sya sebenarnya dah fobia..takut

Eynda: Ye lah eynda..sya memang nak wat sesuatu pd rumah ni. Ingat nak cari org pandai utk pulihkan & pagarkan rumah. ni bukan pagar biasa tu tau..hehehe..wat pagar cara batin..

Izan: entah lah Izan..depa mcm dah letak cctv kat rumah ni hehe..sebab depa tau je kita ada beli barang baru..then tau je mana kita sorok brg kita tu

somuffins: Amin kak..thanks

KeiJi HaYaSHi said...

salam... bnyk2kn bersbr krane mungkin ad kelalaian yg kte tdk sdar. ""sesungguhnye tuhan xkan menduga kita lebih dari ape yg kite mampu tanggung. jdi byk2 bersbr la ye akak..