Friday, November 6, 2009

Kek Lapis



Raya hari tu sebenarnya sya pertama kali berjaya membuat kek lapis Masam Manis. Resepi sya dapat dari Chef Rozzan.

Jenuh juga lah nak buat kek ni, sebab memang tak pernah buat.
Sya mula buat lewat pula, 11pm baru nak mula.
Jadi siap bakar sampai habis lapisan2 kek tu dalam 2am.
tapi rasa puashati sebab berjaya membuat kek lapis sendiri.,
Sedap sungguh..cuma terlalu manis lah bagi sya.
Mungkin sya ikut bulat2 repepi tu, tak dikurangkan sikit gulanya
Jadi lain kali kalau sya nak buat, sya akan kurang kan gula

4 comments:

Topsy-Turvy Mum said...

aku buat kek lapis nutella resepi chef rozzan pun manis sgt..takper 1st time buat ikut resepi bulat2, next time kurangkan gula..

uMMisYa said...

itulah rox..manis giler kan..dah lah letak susu pekat, pastu letak gula lagi.memang kena kurangkan gula kan.kita ni lurus bendul..ikut bulat2 hehe.

POSH76 said...

tapi nampak yummy...hehe

kalu manis sgt camno nak telan...huhu

uMMisYa said...

manis2 pun tetap telan gak posh..sedap..
tapi x leh mkn banyak2 ..mkn skit2 lama2 habis..hehe