Monday, January 12, 2009

Program 2 hari detox, dah selamat sya buat. Sya minum 4 jam seperti yang disarankan, makan pun sya kontrol, cuba elakkan makanan yang tak boleh masa detox. Alhamdulillah berjaya juga, walaupun ahad ada makan skit daging 3 ketul.

Semasa proses detox ni, perut sya tak lak rasa memulas atau sakit. Pagi2 seperti biasa sya membuang. Cuma sya dahaga. Sya banyak minum air dan banyak kencing.

Sya nak tengok seminggu lepas buat detox ni ada tak perubahan. Nanti lepas seminggu sya akan update apa perubahan kat diri ni.

Nasib lah sya amik 2 hari nyer program, Kalau pi amik 7 @ 14 hari nyer, puihhh..teruk..
Yerlah makan semua kena jaga. Hasil tenusu, daging, nasi , roti atau apa2 yang dibuat dari tepung tak leh makan.

2 hari ni pun rasa payah gak, sebab sya biasa pagi2 makan cereal dengan susu. Pastu tengahari sya makan roti. jadi bila detox ni kena ganti menu,tu yang payah.Sya banyakkan makan buah.

Walaupun dah abis buat detox, makan sya tetap kontrol. Sya memang tak makan nasi, sya gantikan dengan bihun atau roti. Pastu daging merah sya kurangkan. Sya makan ayam pun, kulit memang sya buang. Tu yang hubby bising bila sya bersihkan ayam. Abis semua kulit, lemak sya buang. Sya juga makan ikan. Sekarang sya akan masak asing untuk sya. Untuk hubby & anak2 masak biasa, cuma untuk sya selalunya sya grill atau kukus. Biasanya hubby yang banyak memasak. Sebab bila sya dah exercise, hubby yang masak. Thanks To My Hubby for very supportive.

1 comment:

Sher Khan said...

syok tengok your determination nak lose weight. some tips, for carbs - focus on low Glycemic Load, and High Phytonutrient index kinda food. all the best!