Thursday, January 28, 2010

Anai-anai





 
Semenajak dua menjak ni anai-anai telah menyerang rumah kami

Habis kabinet daput dia makan.
Lupa lak nak ambik pic kabinet dapur

Gelilah tengok rupa anai-anai ni

Dulu dah pernah sembur racun anai-anai tu..
Lama dah
Ni dia muncul lak
Akhirnya Hb beli umpan anai-anai
Letak kat laluan nya ke sarang
Semalam tengok dah tak de dah anai-anai tu
Minta-minta bertahan lama lah hidup tanpa anai-anai 

Meh layan pic anai-anai yang sya geli nak tengok


Tu yg hitam-hitam tu semua bila kita usik,nampaklah anai-anai yang lalu dibawahnya
Jadi itulah laluan anai-anai bawa makanan pi balik sarang
Nampak tak anai-anai tu..yg bontot putih tu
Alaa gelilah perut tengok



Ni lah umpan yang Hb letak kat laluan anai-anai tu
Dah dekat 2 minggu letak
Dalam minggu ni kami tengok dah tak de anai-anai yang meronda kat situ

Umpan ni funsinya ialah untuk umpan anai-anai bawa balik kesarang
Then koloni-koloni anai-anai tu makan umpan tu
Dan matilah mereka dan keluarga mereka.
Harap-harap berkesan lah umpan ni
Dan kesanya biarlah berkekalan



















4 comments:

eynda said...

Alahai...rumah baru eynda nanti cemana agaknyer ye...

uMMisYa said...

umah baru ok eynda..biasa contractor dah tanam anti-termite,tahan 2 tahun. lepas abis tu baru kita kena jaga2. tgk kawasan gak.

Anonymous said...

SALAM. BLH SAYA TAU DIMANA BLH DAPATI UMPAN ANAI2 DAN BERAPA HARGANYA.

Anonymous said...

umpan ini boleh dapat di www.anai-anai.atabox.com. Harganya 2 tiub RM70 dan 3 tiub RM100