Thursday, January 28, 2010

Anai-anai





 
Semenajak dua menjak ni anai-anai telah menyerang rumah kami

Habis kabinet daput dia makan.
Lupa lak nak ambik pic kabinet dapur

Gelilah tengok rupa anai-anai ni

Dulu dah pernah sembur racun anai-anai tu..
Lama dah
Ni dia muncul lak
Akhirnya Hb beli umpan anai-anai
Letak kat laluan nya ke sarang
Semalam tengok dah tak de dah anai-anai tu
Minta-minta bertahan lama lah hidup tanpa anai-anai 

Meh layan pic anai-anai yang sya geli nak tengok


Tu yg hitam-hitam tu semua bila kita usik,nampaklah anai-anai yang lalu dibawahnya
Jadi itulah laluan anai-anai bawa makanan pi balik sarang
Nampak tak anai-anai tu..yg bontot putih tu
Alaa gelilah perut tengok



Ni lah umpan yang Hb letak kat laluan anai-anai tu
Dah dekat 2 minggu letak
Dalam minggu ni kami tengok dah tak de anai-anai yang meronda kat situ

Umpan ni funsinya ialah untuk umpan anai-anai bawa balik kesarang
Then koloni-koloni anai-anai tu makan umpan tu
Dan matilah mereka dan keluarga mereka.
Harap-harap berkesan lah umpan ni
Dan kesanya biarlah berkekalan



















3 comments:

eynda said...

Alahai...rumah baru eynda nanti cemana agaknyer ye...

uMMisYa said...

umah baru ok eynda..biasa contractor dah tanam anti-termite,tahan 2 tahun. lepas abis tu baru kita kena jaga2. tgk kawasan gak.

Anonymous said...

SALAM. BLH SAYA TAU DIMANA BLH DAPATI UMPAN ANAI2 DAN BERAPA HARGANYA.