Saturday, January 16, 2010

Sedihnya


Pagi ni dalam 5.30am sya dapat panggilan dari ummi yang mengatakan suami makcik sya(sepupu ummi, tapi kami rapat sgt) meninggal pagi tadi
Terperanjat sya.
Katanya arwah pak andak meninggal accident kat Bahau, jenazah dibawa ke Hospital Seremban

Lepas dapat panggilan tu sya tak dapat tido
Sya menangis.
Terus sya mandi dan tunggu azan subuh

Sya sedih sebenarnya
baru je 26hb hari tu kami jumpa arwah

Sya terkenang Wan Teh(makcik sya) ni
Umur baru 39 rasanya..
anak-anak kecik lagi
yang sulong baru 9tahun, kedua 8 tahun & yg kecik 6tahun
Suri rumah sepenuh masa
Tinggal kat Kg Seperi, Jelebu, N.9
Arwah buat contractor kecil2an

Macamana wanteh nak hadapi semua ini yer
Macamane wan teh nak besar kan anak2 yer
Sedihnya sya

Sya terbayang kan diri sya
Jika apa2 jadi kat suami, mcmane sya nak hadapi
YA Allah, takut sya
Sebab tu sya nekad, walaupun sya akan resign keja nanti sya tak nak dok diam camtu aje
ada beberapa rancangan yang sya nak keluarkan ni
Yer lah ajal maut ditangan Allah
Walau bagaimana selesa kita sekarang dgn suami, kita kena sedia.

Petang ni ada kenduri tahlil 40 hari FIL sya lak.
Jadi lepas tahlil ni sya akan bergerak ke Jelebu, Insyaallah

Semoga perjalanan kami pergi dan balik selamat tanpa halangan.

Alfatihah buat Arah Pak Andak ( Murad)

4 comments:

Ibuhani said...

al-fatihah utk arwah pak andak sya...

eynda said...

Al-Fatihah buat arwah....memang eynda pun selalu pikir macam tu :-(

POSH76 said...

Alfatihah...aku ni yg paling risau...tapi apapun kita kene redha...sian anak2 arwah

somuffins said...

Alfatihah untuk arwah.

Apa kabar Sya? kata nak beri I no. hp you? Last week I pergi ke Bkt Naga taw..