Friday, May 14, 2010

Masak-masak..

Untuk Jawab pertanyaan Mama Miraki apa sya masak malam tadi..hehe

Dalam minggu ni dah 2 kali Sya masak..hahahaha

Permintaan HB nak makan Kari Kepala Ikan & Asam Pedas

Jadi Hari isnin sya masak kari kepala ikan dan malam tadi masak Asam pedas Kepala Ikan Tenggiri

Tapi disebabkan masak kat rumah MIL

Lepas hidang, segan lak nak amik PIC

Kari kepala ikan sya masak mcm biasa je..tumis bawang merah,bwg putih yg diricih dgn biji sawi,jintan,.dah garing masuk rempah kari ikan yg dibancuh dgn air asam jawa + daun kari..sampai garing baru masuk air, ikan, terung..dah empuk baru masuk santan & perasa..didhkan & siap..ngap..:)

Tapi Asam pedas ni saya amik resepi dia dari myresipi

Dah penah beberapa kali masak ikut resepi ni

HB paling suka masak ikut resepi ni

Jadi ini je lah resipi yang akan sya masak jika HB minta asam pedas

Lagi satu bila tengok kat blog pic asam pedas LG  yang ambik dari kotak ajaib dia tu, buat lagi teringin nak makan asam pedas

Disebabkan pic tak de sya pinjam dari Pokcik Google pic asam pedas ikan tenggiri


No comments: